High Frontier 4 All: Module 4 - Exodus

EN (englische Version) / Erweiterung

25,95 € *

inkl. MwSt. zzgl. Versandkosten

Sofort versandfertig, Lieferzeit ca. 1-3 Werktage

  • SW16462
From Ion Game Design: This expansion is used to bridge High Frontier with the next game in... mehr
Produktinformationen "High Frontier 4 All: Module 4 - Exodus"

From Ion Game Design:

This expansion is used to bridge High Frontier with the next game in the series, Interstellar.

 

Module 4: Exodus introduces contracts that form new decks (not patents) tied to pairs of ideologies. Contracts are auctioned in a special auction (as part of the Fundraise Operation); players bid in years to complete (lowest bid wins). A timepiece chit is placed on the Sunspot Cycle to mark the bid. Winning a contract grants a cash advance, and further rewards upon fulfillment (bringing the contract to the specified destination), including ongoing abilities. If late for delivery, players owe late fees and/or may default (inability to bid on contracts until the advance is repaid). Discarding a contract gives a player the default chit - this gives them a VP penalty and the inability to bid on manned contracts.

The contract deck flips to gold-side when any player produces an Isotope, causing Isotope monetization.

A second Colonist queue (spaceborn) is available once you have a Colony Beyond Earth Orbit (BEO). Within your Faction, they cannot co-exist with earthborn Colonists (the Humans from Module 2). All Robots (including those from Module 2), are placed in the spaceborn queue.

Cybernetics icons on contracts are required to implant augmentations, which grant abilities to the Colonist they are implanted on. Augmentation chits are implanted onto Colonists and remain attached to that Colonist until decommissioned or removed. A Colonist with one or more augmentations is an augmented Colonist. An Colocated augmented Colonist is required for the promotion Operation.

Anchoring a Bernal with a Dirtside matching your isostandard founds the isobank: Exodus contracts are activated. Isotope may be transfered to the isobank (adding to the isototal) to assist with a starshot, either during the game (desperation) or at game end. VP are given for contributions. A desperation starshot ends the game at the end of the current cycle; the starship must exit before game end or the commander suffers VP penalties.

The High Frontier 4 All Core Game is required to play!


Präsentationsort im Laden: Ihr findet mich im Regal L6.
Board Game Geek Link
Hier findet ihr weitere Informationen und Rezensionen zum Spiel.
Weiterführende Links zu "High Frontier 4 All: Module 4 - Exodus"
Zu den Produkteigenschaften mehr
Produktinformationen "High Frontier 4 All: Module 4 - Exodus"
Spielart: Erweiterung
Sprache: Englisch
Min. Spieleranzahl: 1
Max. Spieleranzahl: 6
Dauer: 30 min, 240 min
Modus: Kompetitiv, Solitär
Spieltyp: Bieten und Wetten, Deckbuildingspiel, Verhandlungen führen
Thematik: Industrie & Wirtschaft, Science Fiction
Empfohlen für: Experten
Bewertungen lesen, schreiben und diskutieren... mehr
Kundenbewertungen für "High Frontier 4 All: Module 4 - Exodus"
Bewertung schreiben
Bewertungen werden nach Überprüfung freigeschaltet.

Die mit einem * markierten Felder sind Pflichtfelder.

Ich habe die Datenschutzbestimmungen zur Kenntnis genommen.

High Frontier 4 All High Frontier 4 All
EN (englische Version) / Core Game
88,95 € *
High Frontier 4 All: Module 1 - Terawatt & Futures High Frontier 4 All: Module 1 - Terawatt & Futures
EN (englische Version) / Erweiterung
22,95 € *
High Frontier 4 All: Module 2 - Colonization High Frontier 4 All: Module 2 - Colonization
EN (englische Version) / Erweiterung
25,95 € *
High Frontier 4 All: Module 3 - Conflict High Frontier 4 All: Module 3 - Conflict
EN (englische Version) / Expansion
22,95 € *
High Frontier 4 All: Tools 1 High Frontier 4 All: Tools 1
EN (englische Version) / Erweiterung
16,95 € *
NEU
High Frontier 4 All: Promo Pack 2 - Achievements High Frontier 4 All: Promo Pack 2 - Achievements
EN (englische Version) / Erweiterung
9,95 € *
NEU
Railroad Ink: Archipelago Boards Set Railroad Ink: Archipelago Boards Set
EN (englische Version) / Erweiterung
12,95 € *
NEU
Factory Funner Factory Funner
EN (englische Version)
42,95 € *
NEU
Marvel Champions: Age of Apocalypse (EN) Marvel Champions: Age of Apocalypse (EN)
EN (englische Version) / Erweiterung
49,95 € *
NEU
Septima (EN) Septima (EN)
EN (englische Version)
69,95 € *
NEU
Nemesis: Nachspiel Nemesis: Nachspiel
DE (deutsche Version) / Erweiterung
79,95 € *
NEU
WWII Campaigns: 1940, 1941, and 1942 WWII Campaigns: 1940, 1941, and 1942
Series 120 Classic Edition
69,00 € *
NEU
Marvel Champions: Age of Apocalypse (DE) Marvel Champions: Age of Apocalypse (DE)
DE (Deutsche Version) / Erweiterung
49,95 € *
Jump Drive: Terminal Velocity Jump Drive: Terminal Velocity
EN (englische Version) / Erweiterung
24,95 € *
ISS Vanguard ISS Vanguard
DE (deutsche Version)
169,95 € *
Struggle for the Galactic Empire Struggle for the Galactic Empire
2nd Edition
59,00 € *
Zuletzt angesehen