Cookie-Einstellungen
Diese Website benutzt Cookies, die für den technischen Betrieb der Website erforderlich sind und stets gesetzt werden. Andere Cookies, die den Komfort bei Benutzung dieser Website erhöhen, der Direktwerbung dienen oder die Interaktion mit anderen Websites und sozialen Netzwerken vereinfachen sollen, werden nur mit Ihrer Zustimmung gesetzt.
Konfiguration
Technisch erforderlich
Diese Cookies sind für die Grundfunktionen des Shops notwendig.
"Alle Cookies ablehnen" Cookie
"Alle Cookies annehmen" Cookie
Amazon Pay
Ausgewählter Shop
CSRF-Token
Cookie-Einstellungen
Individuelle Preise
Kunden-Wiedererkennung
Kundenspezifisches Caching
PayPal-Zahlungen
Session
Währungswechsel
Komfortfunktionen
Diese Cookies werden genutzt um das Einkaufserlebnis noch ansprechender zu gestalten, beispielsweise für die Wiedererkennung des Besuchers.
Merkzettel
Statistik & Tracking
Endgeräteerkennung
Partnerprogramm
Dieser Artikel steht derzeit nicht zur Verfügung!
Benachrichtigen Sie mich, sobald der Artikel lieferbar ist.
- Artikel-Nr.: ASM172
In many ways 7 Wonders: Duel resembles its parent game 7 Wonders as over three ages players... mehr
Produktinformationen "7 Wonders - Duel (Englisch)"
In many ways 7 Wonders: Duel resembles its parent game 7 Wonders as over three ages players acquire cards that provide resources or advance their military or scientific development in order to develop a civilization and complete wonders.
What's different about 7 Wonders: Duel is that, as the title suggests, the game is solely for two players, with the players not drafting card simultaneously from hands of cards, but from a display of face-down and face-up cards arranged at the start of a round. A player can take a card only if it's not covered by any others, so timing comes into play as well as bonus moves that allow you to take a second card immediately. As in the original game, each card that you acquire can be built, discarded for coins, or used to construct a wonder.
Each player starts with four wonder cards, and the construction of a wonder provides its owner with a special ability. Only seven wonders can be built, though, so one player will end up short.
Players can purchase resources at any time from the bank, or they can gain cards during the game that provide them with resources for future building; as you acquire resources, the cost for those particular resources increases for your opponent, representing your dominance in this area.
A player can win 7 Wonders: Duel in one of three ways. Each time that you acquire a military card, you advance the military marker toward your opponent's capital, giving you a bonus at certain positions. If you reach the opponent's capital, you win the game immediately. Similarly, if you acquire any six of seven different scientific symbols, you achieve scientific dominance and win immediately. If neither of these situations occurs, then the player with the most points at the end of the game wins.
Components
1 game board
23 Age I cards
23 Age II cards
20 Age III cards
7 Guild cards
12 Wonder cards
4 Military tokens
10 Progress tokens
1 Conflict pawn
31 coins
Scorebook
Rule book
Weiterführende Links zu "7 Wonders - Duel (Englisch)"
Zu den Produkteigenschaften mehr
Produktinformationen "7 Wonders - Duel (Englisch)"
Modus: | Kompetitiv |
Thematik: | Antike |
Bewertungen lesen, schreiben und diskutieren... mehr
Kundenbewertungen für "7 Wonders - Duel (Englisch)"
Bewertung schreiben
Bewertungen werden nach Überprüfung freigeschaltet.
Zuletzt angesehen